Informations |
---|
IMPORTANT : pour que la participation de chacun aux discussions reste un plaisir : petit rappel sur les règles du forum |
Retourner vers Jeux de figurines et miniatures à collectionner
Star Wars Miniatures
Starship Battles
Starter Set and Booster
The Star War Miniatures gaming experience reaches a whole new level!
Star Wars Starship Battles is a new collectible miniatures game based on the popular Star Wars Miniatures Game. Long anticipated by fans, Starship Battles presents authentic starship figures from across all eras of the Star Wars saga. This 40-figure set is made up exclusively of space vehicles of all sizes, from starfighters to capital ships, all represented in relative scale. The starter game also contains two exclusive, non-randomized figures not available anywhere else, the Super Star Destroyer Executor and the Mon Calamari Star Defender Viscount.
Drawn from the popular films, computer games, comics, and novels, the starships in this set are presented in relative scale to each other and not scale with other Star Wars Miniatures figures.
Starter Game Componants:
rulebook
game map
two exclusive, non-randomized figures
ten randomized figures
stat card for each figure
set checklist
Booster Componants:
seven randomized figures
stat card for each figure
set checklist
Nov. 21, 2006; Starter $39.99, Booster $19.99
Starship Battles Box Pictures
Written by NickName
Wednesday, 19 July 2006
Hasbro.com has posted images of the starter and booster boxes for the upcoming Starship Battles set.
Ship-to-ship game play, and powerful starfleets at your command! Build your fleet, challenge your friends, and conquer the galaxy. Assemble starfighters, transports, and capital ships from across the Star Wars saga into unstoppable armadas! Pit fleet against fleet in fast, head-to-head combat involving maneuverable starships and massive weapon platforms! Will the forces of the dark side crush the galaxy, or will the champions of the light side prevail? The fate of worlds rests in your hands! Contains 8 randomized, fully painted, plastic miniatures, 2 exclusive miniatures—Super Star Destroyer Executor and Mon Calamari Star Defender Viscount, full-color game stat cards, fully illustrated battle map, 20-sided die, rulebook, 2 Fleet Commander cards, Damage and Command counters.
The battle moves to deep space! Conquer the hyperspace lanes with the best fleet of starships you can muster from across all eras of the Star Wars saga. Drawn from the landmark films, the computer games, the comics, and the novels, these starships give you a whole new way to decide the fate of the galaxy. Collect Imperial Star Destroyers, the Millennium Falcon, X-Wings, B-Wings, Slave I, TIE fighters, and all your other favorite Star Wars starships in the Starship Battles set. Challenge your friends to epic battles using the most powerful starships in the galaxy. Contains 7 randomized, prepainted, fully assembled, durable plastic starship miniatures from the Star Wars universe and full-color game stat cards.
La carte est faite de carreaux de 2 pouces de large (1 pouce = 2.54 cm).
Les vaisseaux de classe 1 et 2 occupent 4 carreaux et les bases ont une encoche pour indiquer le devant.
[...]
Les TIE Fighters et les X-Wing font chacun respectivement 1 pouce et 1 9/16 pouce de longueur.
Gugus a écrit:j'ai besoin d'une aide pour une question qui me turlupine :
La carte est faite de carreaux de 2 pouces de large (1 pouce = 2.54 cm).
Les vaisseaux de classe 1 et 2 occupent 4 carreaux et les bases ont une encoche pour indiquer le devant.
Sinon, je suis hyper impatient de remplacer mes wh40k par ce jeu, moins cher (c'est dur de faire plus cher que GW ), l'échelle est bien (4 cases=8 pouces=20 cm pour les classes 1 et 2
En fait, c'est la BASE qui fait 2 sur 2 carreaux…
l'Executor fait donc 30cm de long…
Et un vaisseaux de classe 2 entre 20 et 22 cm !!
JeePee a écrit:Ou-Ki-Miiiiii !!!
J'ai découvert Starship Battles il y a quelques jours et je dois dire que plus j'en lis sur le sujet, plus mon impatient grandit... (plus rapide est le côté obscur de la Force).
Le jeu est-il déjà disponible en Belgique?
J'ai hâte de me rendre dans mon magasin favori pour voir la bête...
En plus, on peut à mon avis jouer avec les deux gammes figs et vaisseaux pour se refaire des affrontements dans l'espace d'une part (avec Starship Battles), et au sol ou dans les vaisseaux d'autre part (avec les Figs).
Intéressante perceptive.
JeePee
le dieu jedi a écrit:Salut je viens de me mettre a SW miniature et je me suis acheté un booster starship battle et la boite starter ROTS et je me pose une question est ce que je peux jouer avec les figs starship battle sur la table de jeu de ma boite starter?
Retourner vers Jeux de figurines et miniatures à collectionner
Utilisateurs parcourant ce forum : Aucun utilisateur enregistré et 0 invités